Predávajúci:
- obchodné meno: ENPI, s.r.o.
- sídlo: Estónska 1/A, 821 06 Bratislava
- IČO: 35 860 642
- DIČ: 2020248989
- IČ DPH: SK 2020248989
- zápis v registri: Okresný súd Bratislava I, oddiel Sro, vložka 29115/B
Tento reklamačný poriadok upravuje spôsob a miesto reklamácie, postup pri riešení reklamácií a spôsob vykonania záručných opráv. Týka sa tovaru a služieb ktoré predávajúci predal spotrebiteľom. Pri reklamáciách sa postupuje v súlade s týmto reklamačným poriadkom, za dodržania zákonných ustanovení a práv spotrebiteľov.
I. Všeobecné ustanovenia
- Predávaná vec musí mať požadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akosť, množstvo, mieru alebo hmotnosť a musí byť bez chýb, najmä musí zodpovedať záväzným technickým normám.
- Predávajúci zodpovedá za chyby, ktoré má predaná vec pri jej prevzatí kupujúcim. Pri použitých veciach nezodpovedá predávajúci za chyby vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za chybu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
- Vlastnícke právo kúpenej veci prechádza na kupujúceho okamihom zaplatenia danej veci.
- Nadobudnutím vlastníckeho práva prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo náhodnej skazy, zničenia a poškodenia veci.
- Tento reklamačný poriadok je záväzný pre predávajúceho aj spotrebiteľa.
- Tento reklamačný poriadok je záväzný pre predávajúceho aj spotrebiteľa.
II. Záručná doba a zodpovednosť predávajúceho za chyby predaného výrobku
- Záručná doba začína plynúť od prevzatia zakúpeného výrobku spotrebiteľom.
- Zákonná záručná doba na predávané výrobky je 24 mesiacov
- Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej bol výrobok v reklamačnom konaní.
- Spotrebiteľ je povinný zakúpený výrobok po prevzatí riadne a dôkladne skontrolovať a prehliadnuť. V prípade zistenia chyby na výrobku je povinný bez zbytočného odkladu oznámiť túto skutočnosť predávajúcemu. To isté platí aj v prípade, keď spotrebiteľ zistí rozpor s objednávkou, ak je dodaný iný výrobok alebo iné množstvo, ako bolo objednané.
- V prípade reklamácie zakúpeného použitého výrobku, predávajúci nezodpovedá za chyby zodpovedajúce miere opotrebenia výrobku pri prevzatí spotrebiteľom.
- Pri výrobku predanom za nižšiu cenu sa záruka nevzťahuje na chyby, pre ktoré bola nižšia cena zjednaná
- V prípade výskytu odstrániteľnej chyby má spotrebiteľ právo na jej bezplatnú opravu. Iba v prípade, že by bezplatná oprava nebola úmerná vzhľadom k rozsahu chyby, môže žiadať výmenu tovaru. Pokiaľ by ani tento postup nebol možný, môže kupujúci žiadať primeranú zľavu z ceny tovaru alebo od kúpy odstúpiť.
- V prípade výskytu neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu tovaru, môže spotrebiteľ požadovať výmenu tovaru alebo od zmluvy odstúpiť
- Rovnaké práva ako pri neodstrániteľnej chybe, náležia spotrebiteľovi aj v prípade, ak ide o chyby odstrániteľné, avšak pre opakované vyskytnutie chyby po oprave, alebo pre väčší počet chýb nie je možné tovar riadne užívať.
- Práva zodpovednosti za chyby tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.
- Záruka sa nevzťahuje:
– n a vzhľadové a funkčné zmeny tovaru a jeho súčastí majúce pôvod v opotrebení z používania behom záručnej doby.
– na opotrebovanie vplyvom nesprávneho výberu a používania.
– na opotrebovanie v dôsledku nedodržania zásad účelovosti, odporúčaného spôsobu ošetrenia a údržby.
– na mechanické poškodenie (roztrhnutie, prederavenie ostrým predmetom).
– na znehodnotenie podšívok pôsobením potu.
– na poškodenie tovaru vplyvom pôsobenia chemikálií a iných agresívnych látok.
– na prípadné chyby z dôvodu nadmerného opotrebenia, tieto nemôžu byť dôvodom neskoršej reklamácie.
III. Uplatnenie reklamáci
- Spotrebiteľ je oprávnený uplatniť reklamáciu: – na kvalitu zakúpeného tovaru alebo služby. – na správnosť vyúčtovania.
- Reklamáciu musí spotrebiteľ uplatniť u predávajúceho bez zbytočného odkladu po tom, čo zistil chybu tovaru, poskytovanej služby alebo nesprávnosť vyúčtovanej sumy
- Reklamáciu podľa bodu 1 tohto článku môže spotrebiteľ uplatniť: – osobne na prevádzke, kde zakúpil tovar / obrdržal službu. – písomne na adrese predávajúceho..
- Pri uplatnení reklamácie spotrebiteľ vyplní reklamačný protokol, ktorý je k dispozícii na predajni. V reklamačnom protokole spotrebiteľ uvedie svoje identifikačné a kontaktné údaje (adresu bydliska, pobytu, príp. sídla, telefónne číslo, e-mail), presne označí a popíše chybu tovaru / služby. V reklamačnom protokole spotrebiteľ ďalej uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za chyby si uplatňuje a akým spôsobom žiada prevzatie vybavenej reklamácie (osobné prevzatie, zaslanie poštou), prípadne ďalšie potrebné údaje.
- Predávajúci nezodpovedá za prípadné nesprávne údaje uvedené spotrebiteľom v ním uplatnenej reklamácii a za nemožnosť doručenia písomností na spotrebiteľom uvedenú kontaktnú adresu.
- V prípade zaslania tovaru je spotrebiteľ povinný preukázať, že reklamovaný tovar zakúpil u predávajúceho zaslaním bločku z pokladne. Ďalej je spotrebiteľ povinný špecifikovať reklamovanú chybu.
- V súvislosti s uplatnením reklamácie zakúpeného tovaru predávajúci nepreberá žiadne zásielky na dobierku alebo na náklady predávajúceho. V prípade oprávnenej reklamácie má spotrebiteľ právo na náhradu poštovného.
- V prípade neoprávnenej reklamácie nárok na náhradu svojich nákladov spojených s uplatnením reklamácie nemá ani spotrebiteľ, ani predávajúci (okrem prípadov opakovanej bezdôvodnej reklamácie spotrebiteľa, pri ktorej sa dá odvodiť, že z jeho strany sa jednalo o zneužitie práv).
- Za deň začatia reklamačného konania sa považuje deň, keď spotrebiteľ uplatnil reklamáciu u predávajúceho, t.j. deň osobnej reklamácie resp. deň, keď písomná reklamácia je doručená predávajúcemu. V prípade, ak uplatnená reklamácia neobsahuje všetky požadované údaje podľa tohto reklamačného poriadku, reklamačné konanie začína až dňom doručenia všetkých požadovaných údajov. Ak spotrebiteľ ani na výzvu predávajúceho nedoplní chýbajúce údaje, reklamácia bude považovaná za neopodstatnenú.
IV. Vybavenie reklamácie
- Pri osobnom uplatnení reklamácie vydá zamestnanec predávajúceho spotrebiteľovi prijímací protokol, ktorý je potvrdením o prijatí (uplatnení) reklamácie.
- Reklamácia tovaru, bez ohľadu na spôsob jej vybavenia, musí byť vybavená najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia. Po márnom uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, ako keby išlo o neodstrániteľnú chybu
- Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu tovaru jedným z nasledujúcich zákonom stanovených spôsobov:
- Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu tovaru jedným z nasledujúcich zákonom stanovených spôsobov:
- výmenou za nový tovar
- vrátením kúpnej ceny
- poskytnutím primeranej zľavy
- výzvou na prevzatie plnenia
- odôvodnením zamietnutím reklamácie tovaru, uplatnenej do 24 mesiacov od jeho kúpy
- zamietnutím reklamácie tovaru, uplatnenej po 24 mesiacoch od jeho kúpy
- O spôsobe vybavenia reklamácie vydá predávajúci spotrebiteľovi písomné potvrdenie najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, ktoré je potvrdením o vybavení reklamácie. Spolu s odovzdaním výstupného protokolu predávajúci splní aj svoju povinnosť, ktorá mu z reklamácie vyplýva.
- V prípade vybavenia reklamácie uplatnenej do 24 mesiacov od kúpy tovaru jej odôvodnením zamietnutím k písomnému vyjadreniu predávajúci priloží aj odborné vyjadrenie oprávnenej osoby (§ 2 písm. n/ zákona č. 250/2007 Z. z., v platnom znení).
- Poskytovateľ je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru k nazretiu. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.
- O každej reklamácii sa vyhotoví reklamačný list dvojmo, z ktorého jednu kópiu dostane spotrebiteľ, originál sa založí. Reklamačné listy sa číslujú vzostupne a každá reklamácia sa zapíše do knihy evidencie reklamácií.
- Záručná reklamácia sa vybaví podľa možnosti hneď (v prípade opodstatnenosti), a to výmenou tovaru za bezchybný, alebo poskytnutím náhradnej, bezchybnej služby. Ak výmena nie je možná, predávajúci zabezpečí záručnú opravu v lehote do 30 dní, alebo ak to nie je možné, zoberie chybný výrobok späť a vráti kúpnu cenu.
- Záručnú reklamáciu nie je možné uplatniť, ak chyba/poškodenie tovaru bola spôsobená nevhodným zaobchádzaním, alebo používaním na iný účel, alebo za iných podmienok, ako sa má.
- Všeobecné podmienky zodpovednosti za chyby sú upravené v zákone č. 513/1991 Dohľad nad dodržiavaním povinností zo strany Poskytovateľa služieb vo veciach ochrany spotrebiteľa v zmysle platnej právnej úpravy vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia – Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie, adresa: poštový priečinok 29, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27 a jej podriadené miestne príslušné Inšpektoráty.
- Dohľad nad dodržiavaním povinností zo strany Poskytovateľa služieb vo veciach ochrany spotrebiteľa v zmysle platnej právnej úpravy vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia – Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie, adresa: poštový priečinok 29, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27 a jej podriadené miestne príslušné Inšpektoráty.
III. Záverečné ustanovenie
Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 2.mája 2016.
V Bratislave dňa 2.5.2016
Usmernenie k Reklamačnému poriadku
Starostlivosť o oblečenie a podmienky záruky
- Odev treba pravidelne čistiť, podľa odporúčaných symbolov ošetrenia, ktoré sú našité na každom kuse oblečenia. Akokoľvek znečistený odev ošetrite čo najskôr, pretože postupom času sa nečistoty, vystavené pôsobeniu klimatických podmienok, fixujú do podkladu.
- Vlhký alebo mokrý odev pred uložením do skrine vysušte najlepšie pri izbovej teplote a dostatočne vetranom priestore.
- Ak odkladáte odevy na dlhšie obdobie, uistite sa, že toto oblečenie je čisté a chránené prípravkom proti moliam.
- Znečistený odev nežehlite. Žehlenie fixuje mnohé nečistoty (škvrny) tak, že sú následne neodstrániteľné.
- Nevhodné zavesenie pletených vecí môže spôsobiť zmenu tvaru oblečenia.
- Bez znalostí o vlastnostiach látok a čistiacich prostriedkov Vám použitie rôznych domácich odstraňovačov škvŕn môže spôsobiť nenapraviteľné škody, napr. stratu farby alebo zafixovanie nečistôt do podkladu. V tomto prípade odporúčame odborné pranie v čistiarni.
- Pri odstraňovaní škvŕn Vám neodporúčame používať odlakovač laku na nechty.
- Neaplikujte dezodorant na odev (najmä na hodvábny a výrazne farebný). Odev si oblečte až po zaschnutí dezodorantu